Tablet kopen - waar
  • Registreer

LOGIN

LOGIN

Registreer

 

Tablet kopen - waar?

 

algemene afbeelding van tablets van nexio computers

 

Wanneer je er uit bent welk tablet je wilt kopen rest nog één vraag:
 waar koop ik hem.

 

Webshop

laptop kopen waar Tablets zijn bijna impulsaankopen geworden. Je surft op een website, door slimme marketingtechnieken word je de site als het ware bijna ingezogen en voordat je het weet heb je op de knop ‘bestellen’ gedrukt. Je hebt hem morgen in huis. En je betaalt zeker niet te veel. Wie doet je wat.
Let wel op. Je hebt geen idee of je de juiste keuze wel hebt gemaakt. Of dat je misschien honderd euro had kunnen besparen, omdat jouw tabletgebruik helemaal geen quadCore processor vereist. Of juist wèl en je dus beter 50 euro meer had kunnen investeren. Daar had je 5 jaar lang plezier van gehad.

Bedenk ook dat je – na je aankoop - nergens heen kunt met vragen, problemen, of defecten. Ja, je kunt de helpdesk bellen, maar iedereen weet zo langzamerhand wel dat hulp afstand bijna nooit tot het gewenste resultaat leidt. Eerder tot frustratie en irritatie.

En als de tablet defect is ben je helemaal de klos. Je moet hem schriftelijk aanmelden, ontvangt een zogenaamd RMA-nummer, uitprinten, doos regelen, adresstickers uitprinten, postkantoor brengen, drie week kwijt. En – erger nog – ook al je instellingen en data zijn weg (firmware update). Daar word je niet blij van.

Voor artikelen die niet defect kunnen gaan is de webshop een uitkomst, maar voor apparatuur waarvoor je ondersteuning nodig hebt is het een heel ander verhaal.

Tenzij je een echte prijskoper bent, moet je je zelf afvragen of het niet beter is om op advies van specialisten een afgewogen beslissing te nemen m.b.t. wat het beste is voor jou! (welk besturingssysteem, welke processor, hoeveelheid geheugen etc. etc.).
Wanneer je verwacht dat je ook wel enige ondersteuning kunt gebruiken wanneer je tablet niet functioneert zoals je graag wilt, dan is het internet niet de goede weg voor je.

 

 

Grootwinkelbedrijf

Een winkelketen dan? Is al iets veiliger. Deze verkooppunten zijn meestal wel iets duurder (vanwege hoge huurkosten op A-1 locaties en loonkosten) maar je hebt vaak al wel enige vorm van uitleg en advies. Een advies op maat kun je daar echter niet verwachten, mag je eigenlijk ook niet eisen, want het bedrijf is daar gewoonweg niet op ingericht (te weinig personeel voor langdurige gesprekken, vaak ook te weinig kennis op de verkoopvloer aanwezig).

En hetgeen vermeld is onder het hoofdstuk ‘webshop’ m.b.t. vragen, problemen en klachten is ook hier van toepassing. Een simpele vraag beantwoorden is vaak nog wel mogelijk, maar omdat er bijna nooit een technische dienst aanwezig is in die stores, wordt je tablet bij problemen gewoon opgestuurd naar de fabrikant.

Daarom heeft dit type bedrijf het ook zo moeilijk momenteel. Door de hoge kosten, ligt het prijsniveau wel hoger, terwijl de servicegraad bijna geen meerwaarde heeft t.o.v. het kopen-op- internet. Heel veel winkels van dit type sluiten momenteel dan ook een voor een de poorten. Het is triest, maar niet te voorkomen.

 

 

 

Computer Speciaalzaak

Tablets zijn er in vele merken, modellen, prijzen en kleuren. Misschien wel honderden. Deze zijn onmogelijk allemaal op voorraad te nemen door een gemiddelde computerwinkel. Dat is duidelijk. Levering van het model dat jij nou net wilt aanschaffen, heeft soms een levertijd van 2, 3 dagen. Dat is een nadeel.

En de prijs dan? Een speciaalzaak is toch veel duurder dan het internet? Dat idee leeft wel bij menigeen, maar is doorgaans niet waar. De kleine vakman bestaat allang niet meer.

Bijna alle speciaalzaken zijn aangesloten bij een inkooporganisatie met gemiddeld 150 aangesloten zelfstandige winkeliers. Deze gezamenlijke inkoop zorgt er voor dat de inkoopprijs niets hoger is dan bij de landelijke ketens. En door gezamenlijk marketingacties met distributeur en fabrikant, ligt de verkoopprijs vrijwel altijd op hetzelfde niveau als bij die ketenwinkels.


Bij een vakzaak kun je ook kiezen voor een volledige uitleg en instructie na aankoop. Of een complete installatie bij je thuis. Inclusief aanmelding op je draadloze internet en het koppelen van je verschillende e-mail accounts. Dat lukt je natuurlijk niet via internet of bij een ketenwinkel. 

 


 

Het komt ook regelmatig voor dat uit een gesprek blijkt, dat je helemaal niet het nieuwste model uit de folder nodig hebt voor jouw wensen en gebruik. Maar dat dit net zo goed gedaan kan worden met een degelijk model uit het midden-segment. Ben je uiteindelijk ook nog goedkoper uit, zonder in te boeten op kwaliteit en mogelijkheden.

Maar het belangrijkste verschil is dat je bij de speciaalzaak je altijd terecht met je problemen. Of wanneer je slechts een paar simpele vragen hebt, dan worden deze vrijwel altijd direct en snel door een ervaren verkoper of de technische dienst van de winkel zelf verholpen. Meestal kun je er op wachten! Mocht het apparaat bij uitzondering toch echt defect blijken te zijn en opgestuurd zal moeten worden, dan wordt de afhandeling door de winkelier verzorgd. Je hebt er geen omkijken meer naar.

 


Resumé

Weet je precies wat je wilt, je wilt ‘m binnen 24 uur en je wilt absoluut de laagste prijs betalen? Koop op internet. Na enig speurwerk vind je uiteindelijk de leverancier met de allerlaagste prijs.
Stel je enig advies nog wel op prijs, maar ben je snel tevreden? En kun je eventuele problemen waarschijnlijk zelf wel verhelpen? Ga naar een keten-winkel.

Kun je het echter opbrengen om eventueel een dag langer te wachten op die speciale kleur, of uitvoering, en wil je wèl graag een persoonlijke benadering en een gedegen uitleg, dan is de speciaalzaak wellicht een betere keuze.
Vaak betaal je niet meer dan bij een ketenwinkel, of wellicht een paar procent meer dan via internet, maar dan krijg je wel een uitgebreide uitleg en een advies wat het beste is voor jou! En bij problemen tijdens het gebruik voorkom je daarmee een hoop ergernis en gedoe.

 

afbeelding van de woorden: naar alle modellen

knop met de woorden: terug naar tablets

 

 

 

 

Wilt u reageren op dit artikel?: Mail ons

 

Ons adres:
Verlengde Hereweg 101
9721 AH Groningen
050 - 20 111 10
050 - 20 111 15
050 - 20 111 25
info @ nexio.nl

Openingstijden:
Maandag 13:00 - 18:00
Dinsdag: 09:30 - 18:00
Woensdag: 09:30 - 18:00
Donderdag: 09:30 - 21:00
Vrijdag: 09:30 - 18:00
Zaterdag: 09:00 - 17:00

ALSO Nederland B.V.

ALSO Nederland B.V. is een dochtermaatschappij van de ALSO Holding AG met vestigingen in 12 Europese landen.
Met een omzet van 6,3 miljard euro is ALSO de nummer 3 IT, Telecommuniciatie en Consumentenelectronica distributeur in Europa. ALSO is, al sinds 1994, geautoriseerd leverancier van componenten, computers, en randapparatuur, netwerkproducten, software en opslagproducten.

In Nederland beschikt ALSO over een landelijk netwerk van zelfstandige computer-speciaalzaken die gezamenlijk opereren onder de naam IT PRO Deals...

IT PRO Dealers - Persoonlijk, flexibel, betrouwbaar.

Uit het Gastenboek

Nadat we al 3 computers via NeXio hadden aangeschaft, nu inmiddels de 2e laptop gekocht. De service en de wijze waarop we te woord worden gestaan is uitstekend. Men weet waar men over spreekt. Reden waarom we Nexio bij onze vriendenkring zeer van harte aanbevelen. Lees meer...

 

Natuurlijk, ook voor mij is die laatste Euro erg belangrijk. Waar ik echter vooral mee geholpen ben, is een automatiseerder die luistert, begrijpt en meedenkt, zodat ik mij op mijn werk kan richten, terwijl zij de technische details uitwerken. Bij NeXio heb ik dat gevonden. Warm aanbevolen! Lees meer...